حداث باغ پسته (a-z) قسمت اول : چرا پسته
شرکت فنی مهندسی کشاورزی پربار پسته
مبتکر و متخصص در صنعت پسته ، اولین تولید کننده نهال پیوندی پسته در کشور

خرید زمین مناسب برای احداث باغ پسته (قسمت پنجم) خرید زمین مناسب برای احداث باغ پسته (قسمت چهارم) جوانه زنی مجدد باغات پسته در تابستان خرید زمین مناسب برای احداث باغ پسته (قسمت سوم) علل ریزش برگهای پسته در فصل تابستان خرید زمین مناسب برای احداث باغ پسته (قسمت دوم) خرید زمین مناسب برای احداث باغ پسته (قسمت اول) خدمات شرکت محصولات شرکت مهندس مرتضوی مدیر فنی شرکت پربارپسته تشخیص گل ماده و نر پسته احداث باغ پسته (a-z) قسمت هفتم : قدم سوم (3) دستورالعمل جوان سازی درختان مسن پسته (Pistachio Top working ) احداث باغ پسته (a-z) قسمت ششم : قدم سوم (2) احداث باغ پسته (a-z) قسمت پنجم : قدم سوم (1) فروش نهال ریشه برهنه (گل بر ، بیجه ) پسته احداث باغ پسته (a-z) قسمت چهارم : قدم دوم آیا میدانید ...؟ (1)


حداث باغ پسته (a-z) قسمت اول : چرا پسته

با گرم شدن کره زمین و بعقیده برخی دانشمندان تغییرات اقلیمی ، نمود های عینی آن در بخش کشاورزی گرم شدن نسبی هوا ، کاهش بارندگی ها و کاهش ذخایر آبی زیر زمینی می باشد و این شرایط جدید بر الگوی کشت محصولات باغی و زراعی تاثیر گذار است . زیرا گرمی هوا باعث افزایش نیاز آبی و کمبود آب باعث ایجاد استرسهای خشکی و مسائل جنبی آن مانند حمله آفات پوست خوار و چوبخوار می گردد . در چنین شرایطی باید الگوی کشت خود را از محصولات پر نیاز به آب به محصولات با نیاز آبی کمتر و گرما دوست تر تغییر داد که در راس آنها پسته قرار دارد .

پسته نسبت به سایر درختان میوه نسبت به خشکی مقاومتر و نسبت به شوری متحمل تر است و نیاز به سرمای کمتر و گرمای بیشتری دارد. میوه آن از نظر غذائی ارزشمند و حاوی بیشترین مقدار آهن و انرژی است . از نظر تجاری بدلیل خشکبار بودن ، عرضه آن در بازار قابل تنظیم بوده و ارزش صادراتی دارد. پسته در مناطف محروم قابل کشت بوده و باعث ایجاد اشتغال و در نتیجه فقر زدائی و ایجاد امنیت اجتماعی می گردد . لذا مناطقی که قبلاً حوزه قلمرو تولید میوه های سردسیری بوده اند می توانند برای امروز و آینده به قلمرو پسته تبدیل شوند.

شرکت فنی مهندسی کشاورزی پربار پسته بر اساس تعهدات خود در ارائه خدمات نوین به تولید کنندگان ، ارائه خدمات نرم افزاری ( نشر اطلاعات فنی ، مشاوره و راهنمائی در ایجاد باغات جدید ، مشاوره و نظارت بر باغهای موجود برای رفع مشکلات و افزایش راندمان،...)و تولیدانواع نهال های پیوندی و غیر پیوندی پسته در سنین و اندازه های مختلف ، مناسب برای حمل به راههای دور با کمترین هزینه ، درخدمت باغداران و علاقه مندان در صنعت پسته می باشد



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: آموزشی، ،

نویسنده : مهندس سید عبدالمجید مرتضوی تاریخ : جمعه 6 آبان 1390



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به شرکت فنی مهندسی کشاورزی پربار پسته مي باشد.